Thursday, December 08, 2005

Re-writing history

In a front page article in the Wall Street Journal today entitled "How Simple Device Set Off a Fight Over Elderly Care," writer Mark Fritz erroneously states, "The feeding tube debate erupted this year with the case of Terri Schiavo, a 41-year-old brain-dead Florida woman." (emphasis mine)

Reporters attempting to falsely assert that Terri was brain-dead during her ordeal were mostly held in check but where are The Journal's editors on this story?

The previous sentence had this cheap shot: "And religious and right-to-life groups also are fighting to expand the use of PEGs (feeding tubes) in elderly people nearing death, challenging anyone who would allow these patients to die."

I was unaware that prolifers were attempting to stop every elderly person from dying. The right to life has now become the right to never die? Did I miss that memo? Or is Mark Fritz being a little loose with his words and generalizations?

The article is available online at the Wall Street Journal's web site but only subscribers have access.

No comments:

Post a Comment